Tinerii din Părău, județul Brașov, în pelerinaj la mănăstiri din Mitropolia Ardealului

319

La jumătatea lunii decembrie, în zilele de 14 și 15, împreună cu  tinerii din Parohia Părău, Protopopiatul Făgăraș, am întreprins un pelerinaj la mănăstirile din Mitropolia Ardealului.  Acțiunea s-a dorit a fi o încununare a activităților pe care, împrună cu tinerii părăieni, le-am desfășurat în lunile octombrie și noiembrie la Așezământul Bisericesc „Moștenire Părăiană”, de pe lângă biserica „Sfântul Mare Mucenic Gheorghe” din Părău.  Activitățile au fost diverse:  mai multe seminarii intitulate generic „Vindecarea traumei” și un curs de prim ajutor, respectiv intervenția în caz de accident vascular cerebral, infarct, stop cardio-respirator, înec, intoxicație cu gaze.

Pelerinajul de două zile a avut ca punct de plecare biserica din Părău.  Prima oprire a fost Mănăstirea “Brâncoveanu” de la Sâmbăta de Sus.  Aici, împrună cu cei 19 tineri pelerini, ne-am întâlnit cu Preasfințitul Ilarion Făgărășanul, Episcopul-vicar al Arhiepiscopiei Sibiului care ne-a binecuvântat și ne-a urat spor duhovnicesc în călătoria pe care o aveam de întreprins.  După ce am vizitat incinta și muzeul mănăstirii, tinerii și-au exprimat dorința de a merge la mormântul părintelui Teofil.  Colinda care a răsunat la umbra crucii marelui duhovnic a fost unul dintre momentele emoționante ale popasului duhovnicesc.

Următoarea oprire a fost Catedrala mitropolitană din Sibiu.  După ce s-au închinat la moaștele Sfântului Ierarh Andrei Șaguna, Mitropolitul Transilvaniei, tinerilor le-a fost prezentat istoricul lăcașului de cult de către părintele ecleziarh Emilian Man.  Facultatea de Teologie Ortodoxă “Sfântul Andrei Şaguna” a fost următorul obiectiv al popasului din cetatea sibiană.

În  aceeași zi au fost vizitate Muzeul de Icoane pe Sticlă „Preot Zosim Oancea” din Sibiel și Mănăstirea Orlat.  Seara, am ajuns la Hunedoara unde am înnoptat.

A doua zi de pelerinaj, 15 decembrie, a constat în vizitarea Mănăstirii Prislop. Un moment emoționant s-a petrecut duminică dimineața, înainte de îceperea Sfintei Liturghii, când ne-am închinat cu toții la crucea părintelui Arsenie.  La un moment dat, în mod spontan, din piepturile tinerilor pelerini, a început să răsune colinda tradițională a Părăului , „Maria se preumbla”.  Îl colindam pe părintele.  După participarea la Sfânta Liturghie, cu toții am vizitat Castelul Corvinilor din Hunedoara, apoi ne-am îndreptat spre casă.

Ajunși cu bine la Părău, cu sufletul încărcat de alese trăiri duhovnicești, în inimile noastre încolțise deja dorința unui nou pelerinaj.